Foodbook #3 - pomysły na roszponkę i nie tylko

09:48

Cześć!
Zapraszam Was dziś na Foodbook, może tym sposobem podrzucę Wam smak na coś dobrego :)

Tortilla na zielono! 



Do takiego dania przygotowuję sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego, majonezu, czosnku.



Smakuje pysznie, niemalże jak fast food, a jest zdrowo!


Z niemalże tych samych składników dla odmiany przygotować można również sałatkę z akcentem słodyczy w postaci suszonej żurawiny, migdałów.


Sałatkę taką przygotowuję nie tylko z kurczakiem, ale także z krojoną w kostkę mozzarelką bądź serem feta - wszystko zależy od tego co mam, albo czego nie mam właśnie w lodówce :P. Zwilżam ją domowym sosem winegret na bazie oliwy oraz musztardy albo gotowym sosem tego typu.



Jeżeli chodzi o kuchnię sezonową u mnie króluje sos grzybowy, jadłam go już chyba z 4 razy w ciągu tego miesiąca i uwielbiam! Wbrew wcześniejszym przesądom, grzyby nie są bezwartościowym posiłkiem, a zawierają dużo witaminy D zwłaszcza, gdy wystawimy je na słońce przed przygotowaniem nabierają właściwości zdrowotnych. Faktem pozostaje jednak, iż są posiłkiem dosyć ciężkostrawnym, jednak kilka razy w roku nie zaszkodzi.

Roszponkę przemycam tutaj w postaci bardzo prostej, smacznej sałatki do obiadu - do niej odrobina rukoli, pomidora, ogórek, czasem żurawina, które uatrakcyjniają to danie.





I niemalże tradycyjnie w mojej kuchni: smoothie bananowe, jest to dla mnie najszybszy i najsmaczniejszy rodzaj dawki witamin pomiędzy posiłkami - jest sycące, zdrowe, no może i trochę kaloryczne, ale ja się tego nie boję ;).

Przepis TUTAJ.



Brokuł bardzo często przewija się w mojej kuchni jako dodatek do drugiego dania, ale i jako kolacja, śniadanie. Zazwyczaj w towarzystwie jajka i tuńczyka, których też jem dużo. Często jem po prostu brokuł z sosem czosnkowym bądź ten kwiat w bułce tartej.


Prosta sałatka na bazie ryżu, ogórka kwaszonego i tuńczyka z oliwa z oliwek i przyprawami.


Muszę Wam wyjaśnić i od razu zburzyć fikcyjne przekonanie o moim jakże zdrowym odżywianiu - nie, nie jem tak codziennie, bardzo często gotuję tradycyjny polski obiad jedynie delikatnie go uatrakcyjniając warzywami, sama uwielbiam zieleninę / owoce / warzywa jednak moja rodzina nie zawsze na nie reflektuję, więc często odstępuję od pewnych zasad.
Zdarza mi się tydzień w biegu na drożdżówkach, a zdarza się także spokojny miesiąc totalnej mobilizacji i mega zdrowego odżywiania, jednak uważam, że we wszystkim trzeba znaleźć złoty środek. :)

You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe