Przepis na miękkie, puszyste pierniczki

17:14

Zbliża się grudzień a wraz z nim okres świąteczny, dlatego już teraz warto pomyśleć o magazynowaniu przepisów na ciasta, które będą królowały na stole w te wyjątkowe dni.
Jako estetyka nigdy nie mogłam pogodzić się z tym, że pierniczki na święta muszą leżakować kilka tygodni aby nabrały pełni smaku i miękkości - kłóciło się to z moją ideą świeżych, pachnących wypieków. Jednak mam! Pierniczki idealne, miękkie, puszyste i aromatyczne! Od razu do jedzenia, bez leżakowania.


Mam już wypróbowane, pojawią się i na święta.
Ozdobiłam czekoladą i efekt fenomenalny!
Mamy namiastkę świąt !
A oto i przepis na te smakołyki:
400 g mąki pszennej
120 g cukru pudru
2 jajka
100 g rozpuszczonego masła

100 g miodu wielokwiatowego
1 łyżeczka sody
1 łyżka przyprawy do piernika
1 łyżka kakao
Podane składniki wymieszałam ze sobą na stolnicy i zagniotłam, ciasto ma być luźne odrobinę kleiste.
Wałkowałam ciasto na grubość 5 mm i wykrawałam kształty.
Piekłam na dużej blaszce w 180ºC przez 10 min.


Minęło troszkę czasu, a ciasteczka w dalszym ciągu są smaczne i wilgotne! Według mnie to pierniczki idealne.

Wypróbujcie! :-)

You Might Also Like

3 komentarze

Subscribe