Plan pielęgnacyjny twarzy / 2015 #1

15:11

Dziś chcę zapoznać Was z moim planem odnośnie podejmowania zabiegów pielęgnacyjnych mojej twarzy na przełomie zbliżających się miesięcy. 
Planowanie jest jednym z moich ulubionych zajęć, może to dziwne, ale wiele działań, które chcę podjąć wstępnie zazwyczaj opisuje i wyliczam ich etapy itp. Pozwala mi to na dosyć dobrą organizację, a jeżeli chodzi o produkty jakich używam eliminuje to ryzyko wrzucania ich z powodu utraty ważności.


Najgorsze jednak staje się czasem czasożercze planowanie planowania - i to już jest uzależnienie ;)

Zgromadziłam wszystkie kosmetyki, które darzę zaufaniem i które lubię i przy ich pomocy chcę osiągnąć odpowiedni poziom pielęgnacji jakiej potrzebuje moja cera.


Pielęgnacja wieczorna


1) Pierwszym etapem mojej pielęgnacji w roku 2015 stało się stosowanie kremu różanego, który pomimo początkowych wątpliwości zdobył moją sympatię.
Po miesiącu stosowania pozostała mi jeszcze połowa pojemniczka także stopniowo chcę go zużywać. Bardzo dużą przyjemność daje mi tworzenie całego rytuału: kąpiel z olejkiem z Róży Damasceńskiej, mycie twarzy mydełkiem różanym Alterra, użycie kremu różanego Elamo.



2) Kolejnym długotrwałym etapem jaki chcę wprowadzić w pielęgnacji twarzy jest stosowanie odżywczych i natłuszczających maseł z Mazideł: Shea i kakaowego.
Jako działanie antybakteryjne i przeciwdziałanie wypryskom w tej naturalnej kuracji chcę zastosować hydrolat oczarowy - tonik po myciu twarzy.

Brakuje mi tu właśnie czegoś typowo naturalnego do mycia twarzy: do tego zestawu dokupię pewnie mydło czarne, oliwkowe bądź Aleppo.


3) Nie zrezygnuję z żelu aloesowego, w kolejnych miesiącach używać go będę jak zawsze solo bądź w duecie z olejkami (argan&neroli SM, z pestek malin, truskawkowym, Jojoba).
Olejek SM jest już moim kolejnym, uwielbiam używać go po umyciu twarzy mydełkiem pomarańczowym Alterra.


4) Jakiś miesiąc/dwa z przyjemnością poświęcę na testy kremu ze śluzem ślimaka, gdyż przy używaniu próbek zrobił na mnie duże wrażenie. Połączę go z tradycyjną, dotychczasową pielęgnacją - myciem twarzy żelem facelle i płynem micelarnym. 


5) Pomiędzy zabiegi pielęgnacyjne wplotę przemywanie twarzy tonikiem z kwasem migdałowym i kwasem hialuronowym, który planuję sporządzić już niebawem (pewnie połączę go z pielęgnacją naturalną Mazideł - rano hydrolat oczarowy, wieczorem tonik migdałowy/zobaczymy).


6) W sytuacjach awaryjnych jak zawsze bezpośrednio na wypryski maść ichtiolowa i później maść cynkowa.


7) Nie będę zapominać też o pielęgnacji oczu, brwi i rzęs. Raz na jakiś czas będę fundować im tygodniową kurację wzmacniającą przy pomocy oleju rycynowego i pomadki Alterra.


8) Każda z tych kuracji pielęgnacyjnych przeplatana będzie cyklicznie (raz na tydzień/dwa) maskami odżywczymi oraz intensywnie oczyszczającymi: Błoto z Morza Martwego, Glinka Ghassoul, Glinka biała, maseczka z kakao i olejku migdałowego. 
Każdą z maseczek często wzbogacam ulubionym olejkiem.




Pielęgnacja dzienna

9) Jeżeli chodzi o pielęgnację dzienną moje zabiegi jak zawsze ograniczą się do przemycia twarzy samą wodą bądź zastosowania przy tym żelu Facelle, użycia mojego ulubionego serum Bioliq, które pod makijażem spisuje się doskonale oraz ochrony buzi przed warunkami atmosferycznymi (i zimnem i słońcem) przy pomocy niezastąpionego, uniwersalnego kremu Bambino.


10) O okolice oczu w dzień pod makijażem dbać będę m.in. serum Rival de Loop.



Ogólnymi zasadami jakie panować będą w mojej pielęgnacji (jak już od ponad 2 lat) są: 
- silne nawilżanie/odżywanie nocą przy pomocy olei i produktów je zawierających.
- w gorszych momentach ratowanie się sprawdzonymi maściami. 
- raz na tydzień/dwa wykonywanie maski odżywczej oraz oczyszczającej.

Powyżej przedstawioną pielęgnację w toku biegu czasu z pewnością wzbogacę o kilka nowych olejków, które będę w nią wplatać głównie mieszając z żelem aloesowym, ponieważ nie potrafię odmówić sobie ich zakupu.

Już niedługo plan pielęgnacyjny włosów :)

Planujecie proces dbania o siebie? Dobieracie produkty, które cyklicznie stosujecie razem/w duetach?

Pozdrawiam Was cieplutko, Strudelka.

You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe