Olej Różany z Róży Damasceńskiej - Elamo, Naturalne Kosmetyki Arabskie

11:00

Znacie już moje wszelkie emocje i odczucia odnośnie olejków, nie muszę wiele powtarzać, że są jednym z moich ulubionych elementów w pielęgnacji ciała i twarzy. Tym razem chcę Wam przedstawić arabski Olej z Róży Damasceńskiej (Rosa Damascena), ELAMO


Skład: olej różany z róży Damascena 5% (absolut), olej migdałowy.
Sam olejek pochodzi z dziko rosnących krzewów róż.

Właściwości: uspokajające, łagodzące napięcie, poprawiające nastrój, wspomaganie gojenia stanów zapalnych skóry, poprawiające krążenie, 
nawilżające, wygładzające, uelastyczniające skórę zmniejszające zaczerwienienie (naczynka).

Zastosowanie: pielęgnacja skóry i cery, masaż, aromaterapia, kąpiele, perfumowanie ciała.

Zapach: naturalnie różany, jednak lekko piżmowy przez co można zaliczyć go do ciężkich zapachów, silny, dosyć słodki.

Postanowiłam zastosować go w bardziej nietypowy sposób niż dotychczas:
delikatnie muskam nim skronie, miejsca za uszami oraz dekolt stosując niniejszy olejek jako perfum. Mam wrażenie, że ich zapach delikatnie ulatnia się przez cały dzień pod wpływem ciepła ciała.
Kolejnym jego zastosowaniem, które postanowiłam przetestować jest dodanie go do kąpieli w ramach relaksu dla zmysłów: kilka kropel mieszam z odrobina mleka i dolewam do letniej wody. Ta niewielka ilość pozwala na uzyskanie subtelnego zapachu i 'zmiękczenie' wody - kąpiel taka była bardzo przyjemna.
Wraz z postępem testów zamierzam też dodawać olejek w niewielkich ilościach do kremów - jako walor zapachowy oraz odżywczy :).

Przy bezpośrednim zastosowaniu na skórę tworzy lekki film (jak to oleje) zabezpieczający przed utratą wilgoci, po użyciu skóra jest widocznie odżywiona, ale sam ładny lecz silny zapach w takim stężeniu jest dla mnie nieco uciążliwy dlatego będę go dodawać np. do balsamu.

Pojemność: 100 ml
Cena: 31 zł


Olejek z róży damasceńskiej uważany jest w kulturze arabskiej za silny afrodyzjak. Jak już wspominałam kosmetyki arabskie mają wyjątkowo mocne zapachy, gdyż takie uznane są tam za piękne i zmysłowe, bardzo często nam europejczykom wydają się ciężkie i męczące.

Dla mnie olejek ten zastosowany w niewielkiej ilości (a nie trzeba dużo, gdyż jest bardzo wydajny) pozwala na uzyskanie samej przyjemności z jego używania, daje poczucie kobiecości i nieco ekskluzywności.
Efekty nim uzyskiwane są godne pochwały (nawilżenie, uspokojenie skóry, nadanie zdrowego blasku), jednak muszę tu dodać, że większość olejków dobroczynnie wpływa na moją skórę. 
Choć wiem, że znaczne miejsce w składzie zajmuje olej migdałowy, który sam w sobie jest niskokomedogenny i o doskonałych właściwościach to i tak ten różany dodaje mu wiele 'powabu'. Piękny zapach jest dla mnie jego dodatkowym atutem (choć musiałam nieco powalczyć z jego intensywnością;).

Podsumowując:
Jak dla mnie idealny olejek naturalny jako dodatek do kąpieli - zmiękczający skórę, nawilżający i uprzyjemniający kąpiel!


Jak wiadomo jestem silną fanką wszelkiego rodzaju olejków odżywczych, ale ostatnio poluje też na olejki, które działają korzystnie na różnego rodzaju schorzenia skóry np. wypryski, łojotok (olej tamanu, czarnuszka, olej laurowy). Jako osoba zainteresowana naturalnymi składami polecam Wam odwiedzenie strony i zapoznanie się z gamą olejków w dobrej cenie obecnych na stronie ELAMO

Olej z Róży Damasceńskiej



Co myślicie? Mi do pełni różanego szczęścia brakuje jeszcze tylko hydrolatu z tego kwiatu - wówczas skomponuję sobie cały zabieg pielęgnacyjno-relaksacyjny z takimi nutami zapachowymi.

You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe