Pielęgnacja mojej cery - Aktualizacja jesienno-zimowa

14:37

Gdy zbliża się zima, chyba jak każda z nas, zmieniam nieco swoją pielęgnację twarzy. Królują tu kosmetyki odrobinę cięższe w konsystencji i bardziej treściwe jeżeli chodzi o składniki aktywne.

Gdy gorące, słoneczne dni znikają w mojej pielęgnacji pojawiają się kwasy, delikatne i przystosowane do mojej kłopotliwej, naczynkowej cery.


Skupię się tutaj na zabiegach pielęgnacyjnych i kosmetykach, które stosuję codziennie wieczorem i rano oraz na tych, które cyklicznie towarzyszą mi raz/dwa razy w tygodniu.
Przy tym rodzaju pielęgnacji nie narzekam na dużą ilość wyprysków, suchość cery ani na znaczne zaczerwienienie.

Pielęgnacja przed snem

1) Dokładny demakijaż:

  • Mycie twarzy żelem Facelle.
  • Przemycie policzków, czoła i strefy T mydłem z olejkami, Alterra (KLIK).
  • Dokładne oczyszczenie twarzy przy pomocy płynu micelarnego Ultra Nawilżanie, AA.

2) Prewencja powstawania wyprysków i ewentualnych blizn po ich występowaniu:
  • Gdy tylko widzę, że powstaje na mojej twarzy jakaś zmiana podskórna od razu sięgam po maść ichtiolową, natomiast gdy chce przyspieszyć gojenie i zaniknięcie jakiegoś pojedynczego wyprysku traktuję go maścią cynkową
    W sytuacji awaryjnej stosuję także wywar z szałwi o właściwościach antybakteryjnych, który kiedyś był moim wybawicielem:).
3) Łagodzenie, działanie antybakteryjne, eliminowanie zaczerwienienia:

4) Odżywianie, nawilżanie i prewencja przeciwzmarszczkowa:
  • Nakładanie olejku Gold Argan (Klik), przy czym wykonywanie delikatnego masażu ujędrniającego wskazanego na opakowaniu lub olejku arganowego ze Starej Mydlarni (Klik).

  • Nakładanie pod oczy żelu ze świetlikiem FlosLek bądź serum pod oczy z peptydami Rival de Loop.
Raz na dwa/trzy tygodnie wykonuję intensywnie działającą maskę oczyszczającą/złuszczającą martwy naskórek (klik) oraz raz w tygodniu maskę odżywczo-nawilżającą (klik).

W jesienno-zimowej pielęgnacji porannej, w zależności od temperatur panujących za oknem, moje zabiegi pielęgnacyjne ograniczają się do przemycia twarzy wodą, niekiedy z mydłem Alterra bądź żelem Facelle oraz przed nałożeniem makijażu zastosowanie serum Rival de Loop i serum Bioliq i kremu Bambino.

Taki tryb pielęgnacyjny służy mojej cerze, od dłuższego czasu nie narzekam na pojawianie się wyprysków.

Jak Wam podoba się mój zarys pielęgnacji twarzy? Zmieniłybyście coś, a może dodały? :)

You Might Also Like

0 komentarze

Klikaj dla potrzebujących:

Subscribe