Cera naczynkowa - co jest wskazane, czego unikać

12:49

Płytko umiejscowione naczynia krwionośne na twarzy (i nie tylko) to moja zmora. Gdy zbliża się zima, zaczyna wiać silniejszy mroźny wiatr zawsze drżę o jej los.

Uwaga tu drastycznie zbliżone zdjęcie mojej cery.


W końcu gdy jakiś czas temu po dokonaniu peelingu złuszczającego odkryłam nowego "pajączka" postanowiłam coś z tym zrobić.

Oto wnioski jakie zebrałam i sposoby, które zaczęłam wcielać w życie. Dzięki nim od ponad roku na mojej twarzy nie goszczą już coraz to nowsze pęknięte naczynka.

1) Nie używaj gruboziarnistych peeling'ów! Tarcie uwrażliwia cerę naczynkową, mechaniczne złuszczanie martwego naskórka uszkadza naczynia.
Zastąp je tymi enzymatycznymi w postaci maseczek, które pod wpływem zawartych w składzie delikatnych składników np kwasów w niewielkich stężeniach złuszczą twój naskórek (kwas laktobionowy, migdałowy).

2) Unikaj w składach kosmetyków składnika "alkohol denat.", jest to agresywny alkohol, który wysusza i uszkadza naczynka.

3) Unikaj wysoko stężonego kwasu salicylowego w żelach do mycia twarzy i kremach. Tu polecam mycie twarzy delikatnym płynem (co prawda do higieny intymnej) Facelle. Dla mnie jest to produkt uniwersalny, a przy tym zawiera kwas mlekowy, który delikatnie złuszcza martwy naskórek i nawilża skórę przenikając przez jej warstwę rogową.
Oczyszczanie cery nie musi przebiegać z zastosowaniem silnych środków, systematyczne stosowanie żelu do mycia twarzy da podobne efekty, a przecież i tak mycie twarzy to nieodłączny element pielęgnacji, więc nie trzeba robić nic "ponad program" :)

4) Nie wystawiaj twarzy bezpośrednio na działanie promieni słonecznych, wówczas naczynia się rozszerzają.

5) Unikaj stosowania inhalacji z użyciem gorącej pary okalającej całą twarz i mycia buzi gorącą, ale i zbyt zimną wodą.

6) Chroń twarz zimą przed wiatrem i mrozem. Nie używaj zimą kremów nawilżających lecz cięższych w konsystencji, natłuszczających.

You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe